Een nul voor taal en 11-11-11
- Details
- Gepubliceerd: vrijdag 11 november 2011 09:25
.....is mijn zoon niet met respect behandeld. En dat is niet erg, hij kan het wel hebben, hij is behoorlijk sterk en heeft bovendien altijd ons om er mee over te praten. Maar mijn onvrede met het huidige onderwijs en het gebrek aan bewustzijn daarin over wie kinderen zijn en over wat ze nodig hebben om te bloeien, dat wordt weer enorm aangeraakt! ik wilde oorspronkelijk thuisonderwijs, maar mijn lief vond het niet goed dat zijn zoon buiten de maatschappelijke kaders zou vallen en geen goeie basis zou hebben om mee te draaien in deze maatschappij. Iets waarin ik hem geen ongelijk kan geven. Maar waar blijft het onderwijs wat niet alleen de cognitieve vermogens van kinderen aanspreekt, maar ook de sociale, de creatieve, en de spirituele vermogens? Ik denk dat we dat samen moeten maken! Ik beloof bij deze plechtig dat ik niet zal blijven steken in mijn wanhoop van vandaag, maar me verbind. Ik verbind met het moment van nu, met de mensen van nu, met de meester van Dylan wiens visie haaks staat op die van mij, met alle kinderen die stuk lopen in het huidige onderwijs, met alle moeders en vaders die zich zorgen maken over hun kinderen, maar ook met de moeders en vaders die het allemaal wel prima vinden hoe het nu is, met de mensen met wie ik me makkelijk verbind, maar ook met de mensen met wie ik me moeilijk verbind. Op deze dag van verbinding,11 november 2011, Day of Interconnectedness, zal ik kijken hoe ik bij kan dragen. Ik wil mijn passie voor het welzijn van kinderen niet weg laten glijden door mijn verontwaardiging, maar het gevoel richten op positieve verandering, misschien schrijf ik nog wel een lied dadelijk! Straks om 11 minuten over 11, brand ik een kaars, ter ere van de verbinding, met mijn zoon, met jou, met iedereen!
Feedback en ideeën van harte welkom!
Reacties
Dank voor je reactie, altijd fijn!
ja ik heb me ook verdiept in het vrije School onderwijs, ik heb me verdiept in zo\'n beetje alle soort onderwijs, en ze hebben wat mij betreft allemaal één ding gemaan, ook alle vernieuwende onderwijsvormen: ze zijn me niet \'vrij\' genoeg! Ook de vrije school niet, en ik hoop dat ik je hiermee niet beledig of krenk! Ik ben er met Dylan uitgebreid geweest, en ook dáár liep een docent rond die de kinderen op verbaal hardhandige wijze terecht wees, dat had ik daar niet verwacht! Het onderwijs hangt denk ik heel erg af van de persoon die het doet, en van de mate waarin iemand zelf ontwikkeld is (hoe vaag dat begrip ook moge wezen). Maar ik vind het Vrije School concept wél mooi hoor, begrijp me goed!
Leuk dat je mn blog gevonden hebt!
Lees dit stuk over die 0 voor taal en val net niet van mijn stoel van verbazing. heb wel 3 keer in mijn ogen gewreven en gekeken of ik het goed las. Heb je al met z\'n meester gesproken? Wat was zijn reactie? Wat wilde hij bereiken met deze actie? Wat was het nut? Heeft ie bereikt wat ie wilde? Komt die man uit de jaren 50? Kortom: totaal niet handig/op z\'n plaats/nuttig. Of.... Had Dylan het misschien verkeer begrepen?
RSS lijst met reacties op dit artikel